Sklepy internetowe przeżywają teraz prawdziwe oblężenie. Aby efektywnie sprzedawać swoje produkty i usługi oraz budować bazę swoich klientów warto zapoznać się z terminem pozycjonowania sklepu.
Czym jest pozycjonowanie sklepów?
Pozycjonowanie sklepów internetowych (z angielskiego SEO Search Engine Optimization) oznacza dosłownie proces, dzięki któremu możliwe jest poprawienie ilości oraz jakości ruchu przychodzącego (kliknięć, odsłon). Jest to proces długofalowy, którego nadrzędnym celem jest podniesienie pozycji tzw. fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania przeglądarki Google.
Frazy kluczowe to nic innego jak hasła przewodnie, które mają nakierować użytkownika na określony sklep internetowy, jego ofertę lub konkretny produkt. SEO to elementarna część marketingu internetowego.
Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników do niej dociera i ją odwiedza. Efektem jest zwiększenie ilości kliknięć w stronę, co przekłada się w sposób bezpośredni na zainteresowanie nowych użytkowników ofertą sklepu lub samą firmą. W życiu codziennym często nie jesteśmy świadomi, że strony sklepów internetowych, do których docieramy nie są przypadkowe, a my sami jesteśmy sprofilowanym odbiorcą.
Aktywność w obrębie pozycjonowania sklepu
Działania SEO obejmują dwa główne kierunki: optymalizację strony i tzw. link building. Przy optymalizacji strony internetowej kluczową rolę odgrywa kod strony. Chodzi o dostosowanie strony do jakościowych wymogów wyszukiwarek oraz wprowadzenie niezbędnych modyfikacji technicznych. Optymalizacja obejmuje zarówno budowę strony jak i jej treść. Treść strony jest niezwykle istotna – to największa wartość dla odbiorców. W słowniku marketingowym nosi to nazwę content. Im bardziej unikalny tym większym zainteresowaniem użytkowników się cieszy.
Z kolei link building polega na pozyskiwaniu odnośników z innych stron dla pozycjonowanej witryny internetowej. Jest to nic innego jak linkowanie. Warto podkreślić, że w tym procesie kluczowa jest zbieżność linków z pozycjonowaną stroną.
Cele i efekty pozycjonowania sklepów
Dzięki SEO można zdobyć najlepsze pozycje wyszukiwania konkretnych słów kluczowych, generować unikalne wejścia dobrze sprofilowanych użytkowników oraz zwiększyć ogólną widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
W efekcie działania te przekładają się na zwiększoną sprzedaż produktów czy usług oraz wzrost rozpoznawalności marki.